مجموعه ابراهیم خان کرمان

۹ بازديد

جاذبه های دیدنی در اطراف مجموعه ابراهیم خان کرمان

کرمان دارای جاذبه های تاریخی بسیار از جمله: حمام گنجعلی خان، آتشکده زرتشتیان، حمام وکیل، بازار کرمان، آرامگاه مشتاقیه و... می باشد. در ادامه به معرفی مختصری از این جاذبه های دیدنی خواهیم پرداخت. با تهیه بلیط لحظه آخری هواپیما تهران کرمان از سایت آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

بازار کرمان

بازار کرمان یکی از تاریخی ترین و کهن ترین بازارهای کرمان است، قدمت بازار بزرگ کرمان به سده هشتم هجری باز می گردد، بازار کرمان همچنین بزرگ ‌ترین و طولانی ‌ترین بازار ایران محسوب می ‌شود، بازار کرمان از لحاظ معماری بسیار بی نظیر و زیبا است و شامل راسته‌ها و بازارهای متفاوتی می‌ باشد. این بازار یکی از ویژه گی های بارزی که دارد قرار گرفتن این بازار در سر راه جاده ابریشم قرار داشته است نقش بسیار بزرگ و مهمی در اقتصاد منطقه داشته است. بازار کرمان که در ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۰ هجری شمسی به‌عنوان اثری ملی به ثبت رسیده است.

آدرس بازار: کرمان، میدان ارگ

حمام وکیل کرمان

حمام وکیل کرمان یکی تز جذاب ترین و دیدنی ترین جاذبه های دیدنی در کرمان محسوب می شود که قدمت این حمام باستانی به دوره قاجار باز می گردد که در سال 1270 هجری شمسی در مساحتی حدود ۱.۱۵۰ متر مربع ساخته شده است. معماری حمام وکیل به سبک دوره‌های زندیه و قاجار ساخته شده است. این حمام از بخش‌هایی چون ورودی، سربینه، گرم‌خانه و خزینه و ستون‌های سنگی زیبا و حوض بزرگی تشکیل شده و با تزئیناتی همچون: کاشی‌کاری‌، سرامیک‌ کاری و حجاری از تزیینات به کار رفته است.

آدرس حمام وکیل: کرمان، میانه‌های بازار کرمان، بعد از حمام گنجعلی خان

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.