جزیره ی آکادامار در وان ترکیه

۳ بازديد

جزیره ی آکادامار در وان ترکیه

یکی از شگفت انگیز ترین جاذبه های گردشگری جزیره ی آکادامار می باشد که در 41 کیلومتری جزیره ی شهر وان ترکیه قرار دارد، که توجه گردشگران بسیار زیادی را به خود جلب کرده، آکادامار دومین جزیره ی بزرگ در بین جزایر وان می باشد، که سالانه گردشگران زیادی به آنجا سفر می کنند. در این مقاله قصد داریم شما را با شگفت انگیز ترین و تاریخی ترین جزیره ی معروف شهر وان جزیره ی آکادامار آشنا سازیم، پس تا پایان این مقاله ما را یاری کنید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در مشهد می باشد.

معرفی جزیره ی آکادامار وان ترکیه

در حقیقت دلیل نام گذاری آکادامار برمی گردد به منشاء داستان عاشقانه ی ارمنی که شاهزاده ای به نام تامارا در این جزیره می زیست، طبق روایت های گفته شده او عاشق و دلباخته ی فردی پایین و غیر اشرف زاده می شود، از همان زمان به بعد قرار های عاشقانه ی این دو فرد شروع می شود، پسر جوان و عاشق داستان ما هر شب توسط فانوسی که معشوقش به او داده بود تا بتواند مسیرش را از ساحل به سمت جزیره راحت تر پیدا کند به این دیدار مخفیانه می رفت. دیدارعاشقانه همچنان ادامه داشت تا زمانی که یک شب پادشاه متوجه این قرار مخفیانه شد، فانوس را از شاهزاده گرفت و شکست تا نتواند مسیر را پیدا کند، پسرک را به حال خود رها کرد، پسرک بعد از گم کردن راهش در دریاچه گم می شود و کم کم آب تمام بدن او را فرا می گیرد در آخرین کلامی که طبق روایت های گفته شده از زبانش جاری شد، آخ تامارا بوده که براساس همین داستان غمگین بود که نام این جزیره آخ تامارا یا به عبارتی همان آکادامار امروزی نام گذاری شد.

کلیسای جزیره آکادامار در وان ترکیه

کلیسای باشکوه و بسیار قدیمی که واقع در جزیره ی آکادامار در فاصله ی تنها 3 کیلومتری شهر وان قرار دارد. این کلیسا در زمان امپراتوری پادشاه گاکیک یکم و اسپورکان بنا شد، نمای این کلیسا به دستور این دو پادشاه شامل سنگ های بسیار زیبایی می شود که در معماری و رنگ آن خلاقیت بسیار عجیب و زیبایی به کار رفته، این جاذبه ی بسیار زیبا الهام گرفته از کنده کاری های آرام بخش از صحنه های کتاب مقدس می باشد همین جذابیت آن باعث شده سالانه گردشگران زیادی از آن استقبال کنند. قدمت این معماری شگفت انگیز 1100 سال قدمت داره و دو دین اسلام و مسیحیت را در خود جای می دهد. برای رفتن به کلیسای آکادامار می توانید با ماشین تا روستای گورمه بروید و از ساحل سوار قایق شده و وقتی به جزیره رسیدید در اسکله سوار قایق شده و حدودا 40 دقیقه بعد به مقصد خود می رسید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.