پارک ملی لینسویز ماراینسز

۲ بازديد

پارک ملی لینسویز ماراینسز

برای دانستن در مورد یکی دیگر از عجیب ترین مناطق کره زمین ، این‌بار سراغ ایالت مارانو در شمال شرقی برزیل می‌رویم و شاهد تکرار زیبای همجواری تپههای شنی و چاله‌های آب می‌شویم .

تالاب‌های فصلی در ماه ژوئن میلادی پرآب می‌شوند و نتیجه این فرآیند حیرت‌انگیز خواهد بود. در واقع بارش‌های فصلی سبب پر شدن فضای خالی میان این تپه‌های سفید می‌شوند تا یکی از عجیب ترین جاهای دنیا خلق شود.

دریاچه‌هایی کوچک با فاصله‌های بسیار کم به‌وجود می‌آیند و تپه‌ها مرز میان آنها می‌شوند. گاهی عمق این دریاچه‌ها تا سه متر هم می‌رسد. رودخانه‌های اطراف می‌توانند سبب اتصال تالاب‌ها به هم شوند . ماهی‌های اقیانوس از این اتصال استفاده می‌کنند و از طریق مسیر ایجاد شده وارد این حوض‌های فیروزه‌ای می‌شوند و زندگی  در این حوضچه ها جریان دارد. درخشش دریاچه‌های کوچک در میان تپه‌های درخشان و سفید، این منطقه را به یک اثر هنری  بی نظیر تبدیل می‌کند.

کافی است شما با تهیه بلیط هواپیما خارجی به برزیل سفر کنید تا از دیدن این منظره بی بدیل سرمست شوید .

غارهای کرم شب تاب

غارها از مهیج‌ترین و مرموزترین پدیده‌های زمین هستند که دنیایی از زیبایی اسرارآمیز را درون خود مخفی کرده‌اند و تنها کسانی که به درون آنها سفر می کنند می توانند آنها را ببینند .  غارهایی در نیوزلند وجود دارد که بدون شک یکی از عجیب ترین جاهای دنیا هستند. تکه‌ای از کهشکشان نورانی و ستاره‌باران آسمان شبها را میتوانید در غارهای کرم شب‌تاب وایتومو نیوزلند ببینید و از تماشای انعکاس نور آبی این ستاره‌ها در آب زلال غار به وجد بیایید.

این جهان رویایی یک اکوسیستم بی‌نظیر از تجمع کرم‌های شب‌تاب می باشد که سقف غار را آراسته‌اند و هر قندیل را به یک آویز نورانی تبدیل کرده‌است . این غارهای کهکشانی در نیوزلند نزدیک به ۳۰ میلیون سال قدمت دارند و صخره‌هایی مزین به قندیل و کرم شب‌تاب آبی‌رنگ، این جاذبه عجیب‌وغریب را بوجود آورده‌اند.

این کرم‌های شب‌تاب جثه کوچکی دارند، اما تجمع آنها در کنار هم  سبب شده تا غار روشن و درخشان باشد. این کرم‌های درخشان با همدستی انعکاس آینه‌ای آب، جهانی رویایی پدید آورده‌اند که می‌توانند هر گردشگری را میخکوب زیبایی اسرارآمیز و خاص خود کنند. در این غار قایق‌سواری آرامی را در یک شب پرستاره تجربه خواهید کرد و همزمان از تماشای سقف کهکشانی غار و دو برابر شدن زیبایی آن به‌وسیله انعکاس در آب، لذت بسیاری خواهید برد.

این غارها که در نیوزیلند واقع شده اند به راحتی با تهیه بلیط هواپیما از آس چارتر قابل دسترسی هستند .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.