جاذبه های گردشگری ایلام

۴ بازديد

تنگه لارت ایلام

یکی از مناطق دیدنی ایلام تنگه باستانی لارت می باشد که در فاصله ۲ کیلومتری جنوب شهر تاریخی لارت قرار دارد، تنگه لارت ایلام دارای آب و هوای مطبوع و طبیعتی جذاب و چشم نواز می باشد، شهر تاریخی لارت دارای قدمت زیادی می باشد و مربوط به دوره ساسانی بوده و علاوه بر طبیعت بکر یکی از توریستی ‌ترین مناطق ایلام نیز بشمار می رود، در سال ۱۳۱۰ تنگ باستانی لارت در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. تنگه لارت ایلام در ارتفاع ۱۵۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد. دامنه‌های کبیرکوه نیز در انتهای این تنگه قرار دارد.

غار زینگان ایلام

غار زینگان از جمله جاذبه های طبیعی ایلام می باشد، غار زینگان در ۵ کیلومتری جنوب شرقی صالح آباد و در ۵۲ کیلومتری جنوب غربی شهر ایلام قرار دارد، جالب است بدانید غار زینگان در اصل یک تنگه می باشد و هیچ شباهتی به غار نیز ندارد و دو سر مسیر آن باز می باشد، اما به غار زینگان معروف شده است.بلیط هواپیما تهران کرمان را از سایت اس چارتر رزرو کنید.

آبشار آما ایلام

در ۲۵ کیلومتری جنوب ایلام و پشت سد ایلام در مجاورت روستای آما، آبشاری به همین نام اَما قرار دارد، این آبشار از دیدنی های ایلام به حساب می آید و حدود ۲۰ متر ارتفاع دارد. آبشار آما گردشگران زیادی را سالانه به سوی خود می کشاند و برای بازدید از آن باید از میدان قرآن ایلام به سمت ملکشاهی بروید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.