موزه های آبادان

۲ بازديد

موزه های آبادان

آبادان یکی از شهرهای مهم و تاریخی در ایران که از نظر اقتصادی وصنعتی یکی از مهم ترین و با ارزش ترین شهرهای ایران بخاطر وجود پالایشگاه های نفت می باشد، این شهر از لحاظ تاریخی دارای قدمت بالایی می باشد و جاذبه های تاریخی بسیاری را در خود جای داده است، آبادان همچنین دارای موزه های مختلفی است که می توانید گذشته و تاریخ آبادان را در آنها جستجو کنید و ببنید. در این مقاله آس چارتر در این مقاله به معرفی موزه های آبادان می پردازد تا پایات این مقاله مارا همراهی کنید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط چارتر هواپیما تهران آبادان را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

موزه بنزین آبادان

موزه بنزین خانه آبادان یکی از جاذبه های دیدنی آبادان به شمار می ‌رود، پمپ بنزین آبادان در سال ۱۳۰۶ خورشیدی (۱۹۲۷ میلادی) ساخته شده است. موزه بنزین خانه آبادان با مساحت 1856 متر مربعی به عنوان نخستین موزه از طرح موزه‌های نفت در ایران می باشد. این موزه شامل: بخش‌هایی مانند: بخش مجموعه تانکرهای سوخت‌رسان، معرفی انواع دستگاه‌های پمپ بنزین و تاریخچه استفاده از این دستگاه‌ها، نمایش یک نمونه پمپ بنزین و خودرو در حال سوختگیری، اتاقکی که کارکنان پمپ بنزین در آن مشغول کارند، بازسازی فضای یک شعبه نفت قدیمی و مخازن قدیمی پرچی برای نگهداری فرآورده‌های نفتی، نمایش اجزای دستگاه‌های پمپ بنزین، نمایش انواع چراغ و بخاری‌های خانگی و صنعتی نفت سوز، اسناد و مستندات تاریخی مربوط به توزیع فرآورده‌های نفتی شامل روزنامه‌ها، آگهی‌ها، کالابرگ‌های نفت سفید، بنزین، گازوئیل و گاز، اسکناس‌ها و تمبرهای مرتبط با صنعت نفت، تصاویر کارگران پخش فرآورده‌های نفتی و فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی می باشد که به نمایش گذاشته شده اند.

آدرس موزه بنزین: آبادان، خیابان شهید منتظری

 

بهترین بوتیک هتل های ایران

۶ بازديد

بوتیک هتل مشیر الممالک یزد

در بافت قدیم شهر تاریخی یزد بوتیک هتل ۴ ستاره مشیرالممالک قرار دارد، قدمت این هتل به اواخر دوره قاجار می رسد، وسعت هتل مشیر الممالک یزد حدود 13000 مترمربع می باشد، این هتل دارای 88 اتاق با معماری بسیاز منحصربفرد سنتی می باشد، این بوتیک هتل زیبا مجهز به امکانات رفاهی مدرنی می باشد، ازجمله امکانات اتاق‌ها می‌توان به تهویه‌ مطبوع، تلویزیون، اینترنت، صندوق‌امانات، میز ‌آرایش، اتو، چای‌ساز، یخچال، مینی‌بار و حمام اختصاصی اشاره کرد، و از امکانات هتل می توان به 2 رستوران، کافی شاپ، کافه گالری، مجموعه آبی، اینترنت رایگان، خدمات خشکشویی، تاکسی سرویس، فروشگاه صنایع دستی، آژانس مسافرتی با تورهای مختلف، خرید بلیط، پارکینگ مسقف و سالن همایش جهت برگزاری جشن، سمینار، همایش می باشد. جالب است بدانید این هتل در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده رزرو بلیط هواپیما لحظه آخری در مشهد می باشد.

آدرس بوتیک هتل مشیر الممالک: یزد، میدان شهید بهشتی، خیابان دهم فروردین

بوتیک هتل های ایران دو

بوتیک هتل وکیل شیراز

بوتیک هتل وکیل شیراز یکی از هتل های  سه ستاره شیراز است که در سال ۱۳۹۷ افتتاح شده است. این هتل 2 طبقه و دارای 32 اتاق می باشد، امکانات رفاهی این هتل شامل: یخچال، تلویزیون، رستوران، اینترنت، سرویس فرنگی، سرویس ایرانی، پارکینگ، نمازخانه، لابی، اینترنت در لابی، تلفن در اتاق و... می باشد. حمام و بازار وکیل، حمام وکیل، نارنجستان قوام در نزدیکی بوتیک هتل وکیل قرار دارد.

آدرس بوتیک هتل وکیل: شیراز، خیابان لطفعلی خان زند، مابین چهار راه مشیر و چهار راه پیروزی، ابتدای کوچه 59

بوتیک هتل های ایران دو

۲۵ اسفند پایان سرایش شاهنامه

۲ بازديد

اسفند پایان سرایش شاهنامه

 

هر سال در آستانه بهار، یک روز را گرامی می‌داریم که در آن مهم‌ترین اثر ملی و هویتی‌مان متولد شده است. روز 25 اسفند، روز پایان سرایش شاهنامه فردوسی است. این روز، نشانگر اتمام فرآیند خلق اثری ابدی است که هنوز هم پس از هزار سال، بزرگ‌ترین اثری است که از تاریخ، فرهنگ، اسطوره و باور ایرانیان سخن می‌گوید. شما می توانید برای رزرو بلیط هواپیما با بهترین قیمت به سایت آس چارتر مراجعه کنید.

 

اگر سال پایان سرایش شاهنامه را 400 هجری قمری در نظر بگیریم، شاهکار حکیم توس، امروز 1043 ساله می‌شود. این تاریخ نقطه آغازی است که رنگ و بوی فرهنگ و هنر ایرانی در شاهنامه به طور کامل ظاهر شد.

در آن روز، رنج‌های فردوسی پس از سال‌ها تلاش و سختی به ثمر نشست و کتابی پدید آمد که به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین ارث‌های فرهنگی ایران، همچنان در قلب ما زنده است. روز پایان سرایش شاهنامه یادآور نهادی بزرگ و پراهمیت است که نه تنها اساطیر و داستان‌های قدیمی ایران را حفظ کرده، بلکه ارزش‌ها و ایده‌های اسلامی و انسانی را نیز بازتاب داده است.

 

این روز فرصتی است تا اراده، استقامت و عشق به زبان و فرهنگ خود را با افتخار جشن بگیریم و ارزش‌های انسانی و فرهنگی که در شاهنامه نهفته‌اند، را با نسل‌های آینده به ارث بگذاریم.

 

روزی که شاهنامه تمام شد

شاهنامه

پایان سرایش شاهنامه، یکی از لحظات بزرگ در تاریخ ادبیات و فرهنگ ایران است. در انتهای قرن چهارم، دکتر قدمعلی سرامی، شاهنامه‌پژوه و نویسنده کتاب «از رنگ گل تا رنج خار»، در مورد تاریخ پایان سرایش شاهنامه فردوسی می‌گوید: "فردوسی در پایان داستان یزدگرد می‌سراید: 'سر آمد کنون قصه یزدگرد، به ماه سپندارمذ روز ارد'، یعنی روز 25 اسفند. این تاریخ به معنای پاکی و راستی است که در اسامی مانند اردشیر، اردوان و... دیده می‌شود. فردوسی در این بیت بیان می‌کند که سرودن شاهنامه در این روز به پایان رسیده است. برای رزرو بلیط هواپیما چارتر تهران به مشهد می توانید به سایت آس چارتر مراجعه کنید.

 

" در پاسخ به سوالی مبنی بر آیا مشخص است که فردوسی اثرش را در 25 اسفند چه سالی به پایان رسانده است، دکتر سرامی می‌افزاید: "فردوسی به قول خودش 35 سال وقت صرف این کار کرده است. نمی‌توان به قطعیت گفت که این بیت در چه تاریخ و چه سالی (348 یا 400 هجری قمری) سروده شده است.

 

تنها می‌دانیم پایان سرایش شاهنامه در انتهای قرن چهارم هجری قمری بوده است." در این زمینه، دکتر علیرضا قیامتی، شاهنامه‌پژوه و استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه، 25 اسفند را دقیق‌ترین تاریخ برای پایان سرایش شاهنامه می‌داند. او تأکید دارد: "فردوسی بعد از ذکر صریح تاریخ پایان سرایش شاهنامه، ارزشمندی و جایگاه آن را در چشم ما روشن می‌کند و می‌گوید: 'هر آن کس که دارد هش و رای و دین، پس از مرگ بر من کند آفرین.' تمام همّ و غم فردوسی این بود که شاهنامه را تمام کند.

 

حتی در زمانی که بیمار بود، نگرانی‌اش از تمام نشدن شاهنامه بود و از خدا می‌خواست عمری به او بدهد تا شاهنامه را به پایان برساند. حتی وقتی با مرگ فرزندش که در شاهنامه به آن اشاره می‌کند، سرودن شاهنامه متوقف می‌شود، باز هم به خودش نهیب می‌زند که نگران هستم شاهنامه به پایان نر

 

ارزان ترین پاساژ های استانبول

۵ بازديد

ارزان ترین پاساژ های استانبول

استانبول از شهرهای تاریخی که دارای قدمت بسیار زیادی می باشد این شهر تاریخی در کشور ترکیه مقصد گردشگری بسیاری از مردم می باشد که سالانه گردشگران زیادی برای بازدید به این شهر سفر می کنند، استانبول دارای تنوع جاذبه‌ های گردشگری بسیار زیاد که یکی از جاذبه های تفریحی آن خرید کردن می باشد که گردشگران بخاطر وجود انواع لباس‌های زیبا و باکیفیت زنانه، مردانه و بچگانه از برندهای متفاوت و مارک بودن اجناس این کشور، برای خرید بازارهای استانبول را انتخاب می کنند، در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی ارزان ترین پاساژها و بازار های استانبول بپردازد، همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهر مشهد می باشد.

 

بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ استانبول از مراکز خرید ارزان و از آثار تاریخی و گردشگری مهم استانبول و بزرگ ترین بازارهای سرپوشیده جهان بشمار می رود، بازار بزرگ استانبول دارای معماری اصیل و سنتی که توسط سلطان محمد فاتح در سال ۱۴۶۱ میلادی ساخته شد،  دارای ۳۰.۷۰۰ متر مربع مساحت، ۶۰ راسته و ۴۰۰۰ مغازه می باشد، بازار بزرگ استانبول دارای امکاناتی نظیر حمام، مسجد، رستوران، کافه، اداره پلیس، مرکز آتش ‌نشانی، درمانگاه می باشد، بازار بزرگ استانبول هر آنچه که نیاز داشته باشید را دارد و قیمت ها در این بازار بسیار مناسب می باشد، شما می توانید انواع پارچه، جواهرات، لوازم‌خانگی، فرش، سرامیک، کتاب، ادویه‌ جات، ظروف سفالی، فانوس و زیورآلات و ... را تهیه نمایید.

مرکز خرید ویاپورت استانبول

از دیگر مراکز خرید ارزان در استانبول مرکز خرید ویاپورت می باشد، این مرکز خرید در بخش آسیایی استانبول واقع شده که در سال ۲۰۰۸ فعالیت خود را آغاز نمود، مرکز خرید ویاپورت از مراکز خرید محبوب و نوساز که دارای ۲۵۰ فروشگاه، پارکینگ با ظرفیت ۴۰۰۰ خودرو، سینما و مرکز تفریحی مجهز می باشد، در مرکز خرید ویاپورت شما می توانید انواع کالاها شیک و مارک را با ارزان ترین قیمت تهیه نمایید.

آشنایی با شهر زیبای سنندج کردستان

۱ بازديد

آشنایی با شهر زیبای سنندج کردستان

شهرستان سنندج مرکز استان کردستان در فاصله ۵۱۲ کیلومتری غرب شهر تهران و از لحاظ جغرافیایی تقریبا در مرکز استان قرار گرفته است، به طوریکه به جز شهرستا‌نهای سقز و بانه با سایر شهرستانها همسایه می‌باشد. شهرستان سنندج بر اساس برآورد، سال۱۳۸۴ با جمعیتی معادل ۴۱۹،۷۵۰ نفر پرجمعیت ‌ترین شهرستان استان محسوب می‌گردد. در این مقاله آس چارتر قصد دارد شما را باشهر زیبای سنندج ( کردستان ) آشنا کند.شما می توانید بلیط هواپیما چارتر سنندج را از سایت آس چارتر به صورت آنلاین رزرو نمایید.

سنندج

آب وهوای سنندج

از لحاظ وضعیت طبیعی و اقلیمی سنندج یک شهر کوهستانی با آب و هوای سرد کوهستانی است که دارای تابستان های ملایم و زمستان های نسبتاً سرد می‌باشد ارتفاع این شهر از سطح دریا ۱۴۸۰ متر و متوسط بارندگی آن بیش از ۵۰۰ میلی متر در سال است شهر سنندج به دلیل وضعیت خاص توپوگرافی یکی از شهرهای زیبای ایران است به طوریکه پیرامون این شهر از کوه‌های زیبا و بلند و داخل شهر به صورت تپه ماهور از تپه‌های متعددی تشکیل شده است و برفراز هر تپه‌ ای منظره ‌ای زیبا از شهر نمایان است تعدادی از این تپه‌ها مانند توس ‌نوذر، تپه ‌روسی، تپه شرف‌ الملک و ... از لحاظ تاریخی و مذهبی با اهمیت می‌باشند و همچنین کوه زیبای آبیدر، کوه کوچکه‌ رش (سنگ سیاه) در دو طرف شهر، زیبایی بیشتری به این شهر داده‌اند. در حاشیه شرقی شهر رودخانه قشلاق جاری است که بر زیبائی هرچه بیشتر شهر افزوده است مردم مناطق کردنشین شهر سنندج را «سنه» می‌گویند و در واقع سنندج معرب واژه مرکب «سنه‌ دژ» می‌باشد «سنه‌» در فرهنگ لغات اوستایی به معنای شاهین و عقاب است هرچند که در مورد واژه سنه تعاریف دیگری نیز وجود دارد.آس چارتر این امکان را به شما می هد تاکمتر ازسه دقیقه بلیط چارتر ارزان تهران سنندج را رزرو نمایید.

کردستان

سازه های آبی شوشتر

۶ بازديد

از میدان مرکزی شهر به سوی زیارتگاه «مقام صاحب» پیش از رسیدن به پل گرگر به ساباط ورودی آبشار که در گویش محلی «توف بلیتی» نامیده می شود وارد می شوید. ساباط راهرویی دراز و مسقف است که دو طرف آن کارگاه سنتی حریربافی و شمدبافی دیده می شود در سراشیبی راهروی ساباط صدای توفنده آب به گوش می رسد و پس از گذر از آن به مجموعه ای از ساختمان های پیچ درپیچ با سقف کوتاه برمی خورم کف این اتاق های تودرتو معبر آب ساخته شده که آب زلال به سرعت در آنها در جریان است همه معابر کف اتاق ها به حوضچه ای منتهی می شود. در کف این حوضچه چرخ پره چوبی بزرگی وجود دارد که با فشار آب ورودی به حوضچه می چرخد. این چرخ اهرم سنگین آسیاب را می چرخاند و سنگ بزرگ آسیاب نیز گندم را به آرد تبدیل می کند.

پس از اتاق های تودرتوی آسیاب آبی به محوطه آبشارهای «توف بلیتی» می رسید. اساس سازه سنگی آبشارها تونل هایی دست کند(دست ساز) است که در دو طرف سد سنگی رودگرگر ساخته شده است. این تونل ها آب را از پشت سد به این سوی سد جاری می سازند و از ارتفاع ۶۵ متری به رود می پیوندند. همه محوطه آبشارها و سازه های آسیاب از سنگ خارا و ملات آهک و ساروج ساخته شده و اتاق های تودرتوی محوطه نیز از حجاری سنگ ها و دیواره های سنگی رود ساخته شده اند. این شاهکار هم در ایران و هم در جهان بی نظیر است و همه ساله جهانگردانی از سراسر جهان برای بازدید از این مجموعه شگفت  به شوشتر سفر می کنند در طول سال نیز پژوهشگران سازه های سنگی باستانی و محققین سازه های آبی تاریخی به شوشتر سفر می کنند و به پژوهش در ساختار مهندسی مجموعه آبشارهای شوشتر و محوطه های باستانی «گرگر» می پردازند. آس چارتر این امکان را به شما می دهد باکمترازسه دقیقه به صورت آنلاین بلیط لحظه آخری رشت اهواز را از سایت تهیه نمایید.

سازه های آبی شوشتر

سفر به رشت

۱ بازديد

. میدان شهرداری بهترین و زیباترین منطقه در شهر رشت محسوب می‌شود. زمین‌های این میدان با سنگ‌فرش افراشته شده و یک شکوه و زیبایی خاصی را در این مکان به وجود آورده است. یک سبک خاص معماری نیز در این میدان به یادگار مانده است.

۲. بزرگترین تالاب گیلان پس از انزلی، تالاب عینک رشت است. در این تالاب، ماهی‌های متنوع زندگی می‌کنند که شما می‌توانید برای ماهیگیری به این مکان مراجعه کنید.

۳. موزه میراث روستایی گیلان یکی از جاهای دیدنی دیگر شهر رشت است که به شما امکان می‌دهد با فرهنگ، آداب، و رسوم مختلف این منطقه آشنا شوید. سفر به رشت تجربه خاص و به یاد ماندنی است. افرادی که این سفر را تجربه کرده‌اند، هرگز جاذبه‌ها و امکانات این شهر زیبا را فراموش نمی‌کنند.

تاریخچه ی رشت

در ابتدا، رشت در میان دو رودخانه گوهرود و سیاهرود واقع بود و این باعث شکل‌گیری یک قدمت تاریخی جالب شده است. باید بدانیم که نخستین نامی که به این شهر داده شد، در قرن هشتم هجری توسط فردی به نام حمدالله مستوفی بود. در گذشته، رشت ابتدا با نام دارالمرز یا دارالامال معروف بوده است. آبادانی و رونق این شهر به دوران صفویان، به خصوص زمان حکومت شاه عباس صفوی، بازمی‌گردد.

اما در دوره شاهان قاجار، آبادانی این شهر به اوج خود رسید. مهم است به یادآوری کنیم که در دوران شاه عباس صفوی، اقتصاد ایران به وابستگی به روسیه افزایش یافت. رشت به عنوان یکی از مراکز امیرنشین در این دوره شناخته می‌شد و حاکمان زیادی در این منطقه حکومت می‌کردند. اولین خیابان در رشت که به نام خیابان امام خمینی شناخته می‌شود، توسط سرتیپ محمد حسین آیروم ایجاد شد.

او میدان اصلی و بزرگی را که به نام سبزه میدان معروف است، در رشت تأسیس کرد. در گذشته، رشت شامل ۸۸ باغ بود، که یکی از مشهورترین آنها باغ داوودزاده‌ها بود. در سال ۱۲۷۵ هجری قمری، جهانگرد روسی به نام جهانگرد روسی به رشت سفر کرد و خاطرات و نوشته‌های جالبی درباره این شهر ثبت کرد. به جرات می‌توان گفت که پس از گیلان، رشت در دوره مشروطه به یکی از مراکز تحولات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در ایران تبدیل شد.

با توجه به شهرت و توجه بالای گردشگران داخلی و خارجی به این شهر، شهرداری و مردم در حال تلاش فراوانی هستند تا زیبایی، تمدن، و حتی بافت شهر را افزایش دهند.بلیط هواپیما بوشهر مشهد را از سایت اس چارتر رزرو کنید

جاذبه های تاریخی آذربایجان ‌غربی

۶ بازديد

شهربازی سرزمین عجایب مشهد

شهربازی سرزمین عجایب از بهترین و شهربازی های مدرن مشهد بشمار می رود، شهربازی سرزمین عجایب حدود 2500 متر مساحت دارد، انواع بازی‌های گروهی مخصوص بزرگسالان، بازی ‌های ویدئویی، بازی‌های جایزه‌ای، بازی‌ هایی مخصوص کودکان،  بازی‌های رومیزی و همچنین حدود 100 بازی رایانه ای از دستگاه‌ های سرگرم کننده مکانیکی مانند: ماشین کوبنده، کیدی‌ راید، دستگاه‌های چرخشی مانند، قطار، چرخ‌ و فلک، آفتاب ‌مهتاب، کاروسل، مینی‌ جت، دستگاه‌ های سرگرمی سرزمین ماجراجویان، فوتبال دستی، ایرهاکی، دستگاه ‌های هدف ‌گیری، مینی‌ بولینگ، بیلیارد، دارت و بازی‌های ویدئویی جنگی از جمله ترمیناتور، رزینگ ‌استور و ریس زون از بازی های این شهر بازی می باشد، شهربازی سرزمین عجایب در کنار مجتمع تجاری در الماس شرق مشهد قرار دارد، این شهربازی همچنین دارای امکانات زیادی نظیر رستوران ها و یا کافی شاپ و فست فودی می باشد. شهربازی سرزمین عجایب مشهد همه روزه صبح ها از ساعت 11 الی 14 و 17 الی 23 فعال می باشد.

آدرس شهربازی سرزمین عجایب: مشهد، مجتمع تجاری الماس شرق، طبقه سوم و چهارم، شهربازی سرزمین عجایب

شهربازی های مشهد,بزرگترین شهربازی های مشهد,شهربازی های قدیمی مشهد

شهربازی پروما مشهد

شهربازی پروما از دیگر شهربازی های مشهد می باشد، شهربازی سرپوشیده پروما در سال 1385 افتتاح شد، از انواع وسایل بازی موجود در این شهر بازی می توان به ماشین شارژی، استخر توپ، هواپیمای گردان، یوروبانجی، ترن هوایی، ماشین برقی، خانه شادی، سرعت نور، هواپیما، کشتی، ترامبولین، فانوس، سینما چندبعدی و …  اشاره کرد، که برای تفریح کودکان و بزرگسالان مناسب می باشد، شهربازی جنگل جادویی یا شهربازی پروما مشهد همچنین دارای امکاناتی نظیر فست فود و کافی شاپ، سالن بولینگ و بیلیارد، پارکینگ و… می باشد، شهربازی پروما مشهد همه روزه به جز پنج شنبه ‌ها و جمعه‌ ها از ساعت 10 صبح الی 23 شب در حال فعالیت می باشد.

آدرس شهربازی پروما: مشهد، میدان جانباز، مجتمع پروما، طبقه سوم، شهربازی پروما

دیدنی های شهرکرد

۲ بازديد

دیدنی های شهرکرد

در این مقاله از آس چارتر قصد داریم به معرفی یکی از جذاب ترین شهرهای دیدنی در ایران بپردازیم، شهرکرد از شهرهای سرسبز و زیبای ایران در استان چهارمحال و بختیاری که دارای قدمت تاریخی زیادی می باشد، شهرکرد دارای قدمت تاریخی زیادی می باشد و قدمت آن به حکومت ساسانیان و اشکانیان باز می گردد، شهرکرد دارای جاذبه‌های طبیعی فراوان می باشد که گردشگران زیادی را به سوی خود کشانده است، شهرکرد مرتفع ‌ترین مرکز استان ایران که به بام ایران معروف می باشد، در ادامه به معرفی جاذبه های دیدنی در شهرمرد می پردازیم. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در مشهد می باشد.

پل زمان خان شهرکرد

از جاذبه های دیدنی و تاریخی در شهر کرد، بنای تاریخی پل زمان خان می باشد، پل زمان خان در دو دوره ساسانیان و اشکانیان در سال ۱۰۲۲ هجری قمری توسط کارگزاران حکومت ساسانی ساخته شد و در سال ۱۳۲۲ هجری قمری دوره اشکانیان توسط حاج عبدالحسین قزوینی مالک قریه چمعالی مرمت گردید، پل زمان خان دارای دو دهنه هشت متری می باشد و بر روی زاینده رود قرار دارد، در این روستا می توانید به تفریحات قایق سواری و رفتینگ بپردازید و از طبیعت بکر اطراف لذت ببرید. پل تاریخی زمان خان در فاصله ۲۷ کیلومتری شهرکرد قرار دارد.

 

پارک ملی تنگه صیاد شهرکرد

از دیگر جاهای دیدنی شهرکرد می توان به تنگه صیاد اشاره کرد، این جاذبه ی دیدنی در فاصله‌ ۱۵ کیلومتری از شهرکرد قرار گرفته است،  پارک ملی تنگه صیاد در مسیر شهرکرد به اصفهان قرار دارد و بعنوان یک منطقه حفاظت شده و پارک ملی تنگه صیاد مورد توجه گردشگران زیادی قرار دارد، از پوشش گیاهی این منطقه می توان به گون، کرک، جاز اشاره کرد که از گونه های گیاه انحصاری در ایران می باشند، قوچ، میش، پلنگ، کل و بز نیز از گونه های جانوری پارک ملی تنگه صیاد می باشند، پارک ملی تنگه صیاد دارای آب و هوای معتدل و دلپذیری می باشد، پارک ملی تنگه صیاد با طبیعتی بکر و دیدنی محل بسیار مناسبی برای طبیعت گردان و گردشگران می باشد.

موزه های کرمانشاه

۵ بازديد

موزه های کرمانشاه

کرمانشاه از تاریخی ترین و قدیمی ترین شهرهای ایران است، در این شهر آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری فراوانی وجود دارد، کرمانشاه بخاطر داشتن آب و هوای مطبوع و دلپذیر نیز در میان مسافران و گردشگران بسیار محبوب و پرطرفدار می باشد. اما باز هم زیبایی های این شهر به همین جا ختم  نمی شود در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی موزه های کرمانشاه که از دیدنی ترین جاهای کرمانشاه است بپردازد.  موزه ها معمولا موضوعات مختلفی را از دوره های تاریخی مختلف به نمایش می گذارند اما کمتر موزه ای پیدا می شود که به صورت تخصصی به دوره ای از تاریخ  بپردازد. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما چارتر تهران کرمانشاه در شهر مشهد می باشد.

موزه های کرمانشاه

موزه پارینه سنگی کرمانشاه‌

موزه پارینه سنگی کرمانشاه‌ اولین موزه پارینه سنگی در خاورمیانه محسوب می شود. این موزه در سال 1386 خورشیدی توسط فریدون بیگلری تأسیس شد. این موزه دارای چهار اتاق است که در آن‌ها آثاری متعلق به دوره‌های دیرینه سنگی و نوسنگی با قدمت 100 هزار تا 8 هزار سال پیش نگهداری می ‌شوند. در موزه پارینه سنگی ابزار های مختلفی مانند تبر دستی، سنگ های اکسیدنی، استخوان‌هایی از انسان و حیوانات منطقه زاگرس و چندین جمجمه انسان که از مناطق باستان ‌شناسی اروپا و خاورمیانه به دست آمده است و همچنین ابزارهای سنگی و استخوان‌های حیوانات مربوط به اواخر عصر سنگ و نوسنگی وجود دارد و نمونه‌های از انسان‌های منقرض شده به نمایش گذاشته شده است. از جاذبه های دیدنی در نزدیکی به این موزه می توان به مسجد شافعی ها، بازار اسلامی و بازار سنتی، تکیه معاون الملک و... اشاره کرد.

ساعت بازدید از موزه پارینه سنگی: از ۹ صبح تا ۷ عصر

آدرس موزه پارینه سنگی کرمانشاه‌: کرمانشاه، خیابان مدرس، روبه‌روی مسجد جامع، تکیه بیگلربیگی

موزه های کرمانشاه