آب دوغ خیار

گردشگری

آب دوغ خیار

۳ بازديد

آب دوغ خیار

این غذا یکی از لذیذترین غذاهای بیرجند است که بیشتر در فصل تابستان و روزهای گرم سال آماده می شود. طرز تهیه این غذا بسیار ساده و راحت می باشد و ترکیبات آن نیز بسیار ساده است.

برای آماده کردن آب دوغ خیار از ترکیب ماست یا دوغ محلی با آب استفاده می شود. بعد از ترکیب آب و ماست، خیار سبز رنده شده، کشمش و مقداری نعنا را نیز به آن اضافه می کنند.

بعد از حاضر شدن آب دوغ خیار، آن را با تیلیت نان محلی میل می کنند. برای تهیه بلیط چارتر تبریز بیرجند می توانید به سایت آس چارتر مراجعه کنید.

اشکنه قند

یکی از آش های معروف و خوشمزه بیرجند، آش قند آن می باشد. همانطور که از نام این غذا برمی آید، آشی شیرین مزه می باشد چرا که در ترکیبات آن از پودر قندر استفاده می شود.

از دیگر ترکیبات این آش می توان به موادی همچون، آب، آرد، آبلیمو، گردو، دارچین، زعفران اشاره کرد. طرز تهیه این غذا به این صورت است که ابتدا کره را آب می کنیم. سپس آرد را به عنوان اضافه می کنیم. سپس باقی موادمان را مرحله به مرحله به ظرف اضافه می کنیم. زعفران را در انتها به ترکیب اضافه می کنیم تا عطر خوشی به غذایمان ببخشد. این غذا را برای تمامی وعده های غذایی آماده می کنند. برخی به دلخواه نیز مقداری گلاب به ترکیبات آن اضافه می کنند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.